Conti4x4WinterContact: Zimná pneumatika pre 4x4 a SUV
V chladnom zimnom období prekonajú vozidlá s pohonom 4 kolies obuté na pneumatikách Conti4x4WinterContact všetky nástrahy na cestách. Asymetrický dezén bol optimalizovaný pre dosiahnutie maximálneho výkonu ako na snehu a ľade, tak aj v ľahkých terénoch.
Technické detaily:
Zimná pneumatika pre vozidlá 4x4 Conti4x4WinterContact je určená pre použitie v akomkoľvek počasí
Asymetrický dezén poskytuje excelentný handling i v zimných podmienkach, progresívna lamelová technológia zaisťuje vynikajúcu jazdnú stabilitu a záber
Široké obvodové drážky napomáhajú pri odvode vody a kašovitého snehu, to to zabezpečuje maximálnu ochranu proti vzniku aquaplaningu a snowplaningu
Prínosy:
Vynikajúci brzdný výkon na snehu
Špičkový záber na snehu aj ľade
Vysoká ochrana proti vzniku aquaplaningu
Výborný handling na suchej vozovke
Nízka hlučnosť
Continental SSR pneumatiky SSR predstavuje SelfSupportingRunflat pneumatiky
Princíp systému SSR:
Na rozdiel od bežných pneumatík je systém SSR založený na princípe zosilnenej samonosnej bočnice. Tým sa zabraňuje tomu, aby vnútro pneumatiky zostalo zakliesnené medzi cestou a diskom a aby v prípade straty tlaku v pneumatike skĺzlo do disku. V závislosti od stavu vozovky a hmotnosti vozidla zosilnená samonosná bočnica na princípe SSR umožňuje vozidlu pokračovať v ceste pri maximálnej rýchlosti 80 km/h (50 mph) až do vzdialenosti 80 km (50 míľ).
Pneumatiky s technológiou SSR runflat ponúkajú obrovské výhody
S pneumatikami na princípe SSR zostanete v prípade defektu naďalej mobilní. Do cieľa svojej cesty alebo do servisu sa dostanete bez toho, aby ste sa museli obťažovať výmenou pneumatiky s defektom za rezervnú pneumatiku
Kompatibilné so štandardnými diskami
Jednoduchá montáž
Šetria priestor a hmotnosť a teda aj palivo, pričom poskytujú až o 1 meter kubický viac nákladového priestoru
Komunikácia medzi pneumatikou a vodičom
Kvôli dobrému jazdnému komfortu poskytovanému pneumatikami na princípe SSR si vodiči v prípade defektu sotva všimnú akúkoľvek stratu tlaku. Na zvýšenie bezpečnosti v prípade defektu a výkonu pri bežnej jazde sa systém SSR dodáva spolu so systémom varovania pred stratou tlaku v pneumatikách – buď TPMS (Tire Pressure Monitoring System – Systém monitorovania tlaku v pneumatikách) alebo DDS (Deflation Detection System – Systém detekcie úniku vzduchu), pričom aj oba systémy vyvinula spoločnosť Continental. Tieto systémy varovania upozorňujú vodiča prostredníctvom displeja na prístrojovej doske, že pokles tlaku v pneumatike si vyžaduje jeho pozornosť.
Vyhláška o označovaní pneumatík špecifikuje požiadavky na informácie o palivovej úspornosti, priľnavosti za mokra a valivom hluku pneumatík. Okrem toho odkazuje na požiadavky na výrobky v chladnom počasí.
Nariadenie EÚ 1222/2009, ktoré bolo v platnosti od 1. novembra 2012, bolo revidované a od 1. mája 2021 nahradené nariadením EÚ 2020/740; od tohto dátumu platia nové požiadavky. Hodnotiace triedy palivovej účinnosti, priľnavosti za mokra a valivého hluku sa zmenili a upravil sa i obsah výrobného štítku EÚ. Technický list produktu uložený v databáze EÚ je možné si stiahnuť prostredníctvom QR kódu integrovaného na etikete. K dispozícii sú po novom aj informácie o priľnavosti na snehu a na ľade, a to pre pneumatiky na to určené.
Nariadenie sa nevzťahuje na tieto pneumatiky: - pneumatiky výhradne určené pre vozidlá, ktoré boli prvýkrát registrované pred 1. októbrom 1990 - Protektorované pneumatiky (až do započatia platnosti doplňujúcej normy EU VO 2020/740) - Profesionálne offroad pneumatiky - Pretekárske pneumatiky - Pneumatiky s prídavnými zariadeniami na zlepšenie trakcie, napr. pneumatiky s hrotmi - Núdzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rýchlosťou pod 80 km/h - Pneumatiky určené na disky s menovitým priemerom ≤ 254 mm a ≥ 635 mm.
Prehľad kritérií a tried hodnotenia
Palivová účinnosť
Spotreba paliva závisí od valivého odporu pneumatík, samotného vozidla, jazdných podmienok a štýlu jazdy vodiča. Nameraný valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky je rozdelený do tried A (najvyššia účinnosť) až E (najnižšia účinnosť).
Ak je vozidlo kompletne vybavené pneumatikami triedy A, je možné dosiahnuť zníženie jeho spotreby až o 7,5 %* v porovnaní s pneumatikami triedy E. V prípade úžitkových vozidiel môže byť úspora dokonca vyššia. (Zdroj: Hodnotenie vplyvu Európskou komisiou) * pri meraní podľa testovacích metód stanovených v nariadení (EÚ) 2020/740)
Nezabudnite: Spotreba paliva závisí vo veľkej miere od Vášho vlastného štýlu jazdy a možno ju výrazne znížiť jazdou šetrnou k životnému prostrediu. Aby sa zlepšila spotreba paliva, tlak v pneumatikách by sa mal pravidelne kontrolovať.
Priľnavosť za mokra
Priľnavosť za mokra je rozdelená do tried A (najkratšia brzdná dráha) - E (najdlhšia brzdná dráha).
Ak je automobil vybavený pneumatikami triedy A, v porovnaní s pneumatikami triedy E možno pri brzdení z rýchlosti 80 km/h (na povrchu vozovky s priemernou priľnavosťou) skrátiť brzdnú dráhu až o 18 m.* *Zdroj: wdk Hospodárske združenie nemeckého gumárenského priemyslu eV
Nezabudnite: Bezpečnosť premávky závisí vo veľkej miere od Vášho vlastného štýlu jazdy. Vždy je potrebné registrovať brzdnú dráhu. Aby sa zlepšila priľnavosť za mokra, tlak v pneumatikách by sa mal pravidelne kontrolovať.
Valivý hluk
Hluk vydávaný pneumatikou ovplyvňuje celkový objem vozidla a ovplyvňuje nielen váš vlastný jazdný komfort, ale aj hlukovú záťaž okolia. Na štítku pneumatík EÚ je valivý hluk rozdelený do 3 tried od A (najnižší hluk valenia) – C (najvyšší hluk valenia), meraný v decibeloch (dB) a je porovnávaný s európskymi normami emisií valivého hluku pneumatík.
A Piktogram s klasifikáciou „A“ označuje, že valivý hluk pneumatiky je o viac ako 3 dB pod krajnou hodnotou stanovenou EÚ platnou do roku 2016. B Klasifikácia „B“ znamená, že valivý hluk pneumatiky je až o 3 dB nižší alebo krajnej hodnote stanovenej normou EÚ platnou do roku 2016. C Klasifikácia "C" znamená, že normou stanovená krajná hodnota bola prekročená.
Značka
Continental
Séria modelov
4x4 WinterContact SSR
Dimension
255/55 R18 109H XL *, runflat
Šírka
255
Tyre profile
55
Construction type
R
Veľkosť pneumatiky
18
Tyre load index
109
Rýchlostný index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika s dušou
M/C
Žiadne
*Ceny platia (ak to nie je stanovené ináč) za kus a sú vrátane DPH plus prepravné náklady na území Slovakia.