MATADOR v roku 2003 historicky vstupuje do najdynamickejšie sa rozvíjajúceho segmentu SUV pneumatík.
Sú to pneumatiky určené pre vozidlá s pohonom 4x4. Ako prvý produkt v tomto segmente uvádza MATADOR na trh novú generáciu SUV pneumatík MP 71 IZZARDA 4x4 A/T, ktorá poteší majiteľov SUV vozidiel. Z hľadiska použitia je pneumatika MP 71 IZZARDA 4x4 A/T obvzlášť doporučená pre majiteľov vozidiel SUV, ktorí očakávajú vyvážené úžitkové a jazdné vlastnosti na rôznych typoch povrchov : prašné cesty, asfalt, bahno, sneh, ľad, piesok. Pneumatiky MP 71 IZZARDA 4x4 A/T sa vyrábajú v širokej škále 13 rozmerov pre 15' - 17' ráfiky v rýchlostných kategóriach 'T' do 190 km/hod. a 'H' do 210 km/hod.
Pneumatika MP 71 IZZARDA 4x4 A/T zabezpečuje vyvážený výkon pri jazde na ceste a v teréne, je charakteristická:
Zlepšeným výkonom na prašných a štrkových cestách - vysoká tuhosť dezénu
Nízkou úrovňou hlučnosti a výborným záberom na mokrom a suchom povrchu
Vynikajúcim designom s inverzným vzľadom bočnice a farebným odlíšením popisu pneumatiky
Pri vývoji MP 71 IZZARDA boli aplikované najnovšie poznatky výskumu. Plášť pozostáva z dvoch nosných kostrových vložiek, dvoch nárazníkových vložiek z oceľokordu, špirálovito navinutej tretej nárazníkovej vložky a zosilnenej bočnice.Profil plášťa je optimalizovaný na rovnomerné rozloženie merného tlaku v stope (čo má pozitívny vplyv na rovnomerné opotrebenie, dobrý kilometrový výkon a vysokú bezpečnosť jazdy na rôznych typoch povrchov). V oblasti pätky plášťa je osadené vinuté lano a kostrové vložky sú fixované gumovou výplňou.
V plášti je aplikovaný nový systém pogumovania kostry a nárazníkov. Je použitá zosilnená konštrukcia bočnice s výstupkami a inverzne - plasticky stvárneným designom výrobku. Rameno, bočnica a pätka autoplášťa je po obvode opatrená gumovými výstupkami - ochranou voči prierazom pri jazde po lesných cestách a v ťažšich podmienkach.
Špičkové vlastnosti v teréne. Robustný dezén s pevnou kostrou dobre funguje i v náročných terénnych podmienkach.
Dobrá ochrana proti vzniku aquaplaningu. Hlboké drážky pomáhajú rýchlo odvádzať vodu a poskytujú vynikajúci záber v teréne. To zaisťuje väčšiu ochranu proti aquaplaningu.
Lepší výkon. Tuhý, samočistiaci dezén zlepšuje výkon na piesočnatých plochách, na štrku i na vozovke.
Vyhláška o označovaní pneumatík špecifikuje požiadavky na informácie o palivovej úspornosti, priľnavosti za mokra a valivom hluku pneumatík. Okrem toho odkazuje na požiadavky na výrobky v chladnom počasí.
Nariadenie EÚ 1222/2009, ktoré bolo v platnosti od 1. novembra 2012, bolo revidované a od 1. mája 2021 nahradené nariadením EÚ 2020/740; od tohto dátumu platia nové požiadavky. Hodnotiace triedy palivovej účinnosti, priľnavosti za mokra a valivého hluku sa zmenili a upravil sa i obsah výrobného štítku EÚ. Technický list produktu uložený v databáze EÚ je možné si stiahnuť prostredníctvom QR kódu integrovaného na etikete. K dispozícii sú po novom aj informácie o priľnavosti na snehu a na ľade, a to pre pneumatiky na to určené.
Nariadenie sa nevzťahuje na tieto pneumatiky: - pneumatiky výhradne určené pre vozidlá, ktoré boli prvýkrát registrované pred 1. októbrom 1990 - Protektorované pneumatiky (až do započatia platnosti doplňujúcej normy EU VO 2020/740) - Profesionálne offroad pneumatiky - Pretekárske pneumatiky - Pneumatiky s prídavnými zariadeniami na zlepšenie trakcie, napr. pneumatiky s hrotmi - Núdzové pneumatiky typu T - Pneumatiky s povolenou rýchlosťou pod 80 km/h - Pneumatiky určené na disky s menovitým priemerom ≤ 254 mm a ≥ 635 mm.
Prehľad kritérií a tried hodnotenia
Palivová účinnosť
Spotreba paliva závisí od valivého odporu pneumatík, samotného vozidla, jazdných podmienok a štýlu jazdy vodiča. Nameraný valivý odpor (koeficient valivého odporu) pneumatiky je rozdelený do tried A (najvyššia účinnosť) až E (najnižšia účinnosť).
Ak je vozidlo kompletne vybavené pneumatikami triedy A, je možné dosiahnuť zníženie jeho spotreby až o 7,5 %* v porovnaní s pneumatikami triedy E. V prípade úžitkových vozidiel môže byť úspora dokonca vyššia. (Zdroj: Hodnotenie vplyvu Európskou komisiou) * pri meraní podľa testovacích metód stanovených v nariadení (EÚ) 2020/740)
Nezabudnite: Spotreba paliva závisí vo veľkej miere od Vášho vlastného štýlu jazdy a možno ju výrazne znížiť jazdou šetrnou k životnému prostrediu. Aby sa zlepšila spotreba paliva, tlak v pneumatikách by sa mal pravidelne kontrolovať.
Priľnavosť za mokra
Priľnavosť za mokra je rozdelená do tried A (najkratšia brzdná dráha) - E (najdlhšia brzdná dráha).
Ak je automobil vybavený pneumatikami triedy A, v porovnaní s pneumatikami triedy E možno pri brzdení z rýchlosti 80 km/h (na povrchu vozovky s priemernou priľnavosťou) skrátiť brzdnú dráhu až o 18 m.* *Zdroj: wdk Hospodárske združenie nemeckého gumárenského priemyslu eV
Nezabudnite: Bezpečnosť premávky závisí vo veľkej miere od Vášho vlastného štýlu jazdy. Vždy je potrebné registrovať brzdnú dráhu. Aby sa zlepšila priľnavosť za mokra, tlak v pneumatikách by sa mal pravidelne kontrolovať.
Valivý hluk
Hluk vydávaný pneumatikou ovplyvňuje celkový objem vozidla a ovplyvňuje nielen váš vlastný jazdný komfort, ale aj hlukovú záťaž okolia. Na štítku pneumatík EÚ je valivý hluk rozdelený do 3 tried od A (najnižší hluk valenia) – C (najvyšší hluk valenia), meraný v decibeloch (dB) a je porovnávaný s európskymi normami emisií valivého hluku pneumatík.
A Piktogram s klasifikáciou „A“ označuje, že valivý hluk pneumatiky je o viac ako 3 dB pod krajnou hodnotou stanovenou EÚ platnou do roku 2016. B Klasifikácia „B“ znamená, že valivý hluk pneumatiky je až o 3 dB nižší alebo krajnej hodnote stanovenej normou EÚ platnou do roku 2016. C Klasifikácia "C" znamená, že normou stanovená krajná hodnota bola prekročená.
Značka
Matador
Druh pneumatík
A/T Reifen
Séria modelov
MP71 Izzarda
Dimension
225/70 R16 103H
Šírka
225
Tyre profile
70
Construction type
R
Veľkosť pneumatiky
16
Tyre load index
103
Rýchlostný index
(H)
With/Without Valve (TT/TL)
Pneumatika s dušou
M/C
Žiadne
*Ceny platia (ak to nie je stanovené ináč) za kus a sú vrátane DPH plus prepravné náklady na území Slovakia.